Artikel: EX10061192
|Modell: MSW-DG700
Redo att skickas!
Leverans ca. tisdag 7 majBaserat på 8 recensioner
Jag rekommenderar en generator, inköpt för byggändamål och för senare användning i enfamiljshus. Den var bra på att driva entreprenadmaskiner. Den första månaden använde jag den med en belastning som inte översteg 50 % för att driva motorn bättre. Under denna tid bytte generatorn effekt mycket smidigt och reagerade i allmänhet snabbt på högre belastningar. Jag blev uppmuntrad att köpa av det bra priset och ett stort antal positiva kommentarer på forumet om ämnet "vilken generator att välja". Generatorns svaga punkt är att den är svår att flytta, men för en stationär generator tror jag att det inte blir något problem för de flesta. Instruktionerna som i kommentaren nedan skulle kunna innehålla fler detaljer, men jag startade enheten utan problem och har använt den sedan dess och jag måste säga att enheten definitivt förtjänar 5+. Jag rekommenderar produkten!
Har provkört den har den som reservkraft i vår sommarstuga den klarar belastningarna bra och går tyst. Enda klagan den gick inte rotationsrätt, men det var lätt fixat om man är elektriker.
Funkar jättebra var mer saker med än jag förväntat mig. Bra paketerat dessutom. Har testat kopplanden till villan och driver allt jag behöver för att klara eldning, Vattenförsörjning och belysning vid eventuellt strömavbrott
Jag har ingen information om volymen. Är det ljudisolerat???
Svar från
Jag är väldigt nöjd med det
Ingen kommentar har lämnats.
Svar från
En stjärna minus eftersom det saknades instruktioner med bilder och det fanns t ex ingen information om hur mycket olja man skulle fylla på osv.
Generatorn levererades i fredags (21/7/30) i en riktigt bra transportlåda och riktigt snabb för en 150 kg bit. Egentillverkad av trä som en helt sluten låda med pall under för transport med myra, än så länge är det bra. Jag "monterade äntligen" maskinen på måndagen därpå. Rullarna måste fästas eftersom enheten står på axlarna i lådan, vilket är vettigt. Ändå är det första problemet hur de ska odlas? Det medföljer en bruksanvisning (den finns också på framsidan)... Men den innehåller bara de vanliga säkerhetsanvisningarna, ja i alla fall en länk till den riktiga bruksanvisningen. PDF ladda ner allt fungerade och förutom säkerhetsinstruktionerna medföljer även en del dokumentation och instruktioner. Tyvärr var den extremt sparsam och gav intryck av att det var en Google Translator-beskrivning, och författaren pratade verkligen inte riktigt tyska. Jag höll på att montera hjulen, men tyvärr står det i "bruksanvisningen" = 0 (nej, jag oj, men noll). Okej, jag är utbildad hantverkare inom metallkonstruktion, jag tittade på den, packade upp tillbehören, förstod den, installerade den, den fungerade och allt fanns där. Så om du inte vet hur du gör så har du inga problem ;-) Nästa del att installera är startbatteriet (12, 280A, helt okej skulle jag säga). Det står inte någonstans var den är placerad, men det finns en väl genomarbetad underhållslucka (verkligen, felfritt än så länge). Batteriet ligger bakom, tätt packat i folie och limmat och perfekt fastsatt i hållaren. Packa upp, koppla ihop polerna (oj, det finns 10 skruvar/muttrar i verktygsväskan till båda), som sagt, vet du hur man gör så går det bra. Okej, enligt "bruksanvisningen" tappas oljan och dieseln ut helt efter provkörningen, det är vettigt. Det finns också ett foto på underhållsluckan som redan nämnts i B (= bruksanvisning), luckan är öppen, du kan se vad som är "inuti" och det finns en vit cirkel runt den klarröda oljestickan (du kunde faktiskt ha sparat det för att det bara kommer hit någon som vid behov kan hitta runt utan B (utan att berömma mig själv)) och som kommer att hitta den knallröda oljestickan igen utan krångel... Okej, oljemängd, det är faktiskt i B, 1, 65 L, vem hade trott. Jo, du kunde gradvis ha tagit reda på det själv droppe för droppe med den knallröda oljestickan (1,65 L, ha kul...), men bara om du vet om oljestickan bara ska sättas på för att mäta eller skruvas i , för det förändrar ställningen. B:et säger ingenting om det... Nåväl, mönstret upprepar sig, vem vet hur det fungerar, så här kommer ett tips. Om du tittar på läget för oljestickan och... bara vet hur man gör, fyll den tills den (helst) nästan tar slut, lägg enheten på vågen innan. Stäng allt här, nästa steg, fyll på diesel. B säger att 14,5 L räcker för 7,5 timmars full gas, det vore bra. Var det kommer in är nu riktigt uppenbart om man bortser från lastbilens tanklock (tyvärr inte låsbart och givetvis inte med ennyckelsystem) (krom på knallgult och precis i mitten (faktiskt inte så smart)!!). Hänvisningen i B om att lufta dieselledningen till insprutningspumpen var riktigt bra och även riktigt bra med en mycket bra beskrivning. Öppna överfallsmuttern på matningsledningen och stäng den igen när det inte finns fler bubblor Här likställs begreppen olja och diesel, var försiktig! Vad B inte avslöjar är var man kan hitta nämnda mamma. Men som jag redan nämnt kommer alla som vet hur man gör det att ta reda på det. Det finns fler klaffar, de måste bara skruvas fast. Eftersom vi letar efter ledningen från dieseln till insprutningspumpen var luckan ovanpå den första som öppnades. Vi är nu redan långt efter B och bara de som nu vet hur något sådant här ser ut, vad de letar efter, kommer att hitta det och de hittar det här. Men jag använde inte muttern, jag ville bara veta om jag visste hur man gör ;-) Så nu går det snabbt, diesel in, allt på gång, choken drog, får se vad som händer med dieseln... (ah, det slog mig precis att B, som alltid, inte säger något om "choke" och hade du inte förväntat dig förglöd?). Vände på nyckeln, startade startmotorn och allt gav det mekaniskt robusta intrycket av en ordentligt byggd maskin, den vibrerade, det kom liv i den, men allt kändes i det mekaniskt gröna området, riktigt bra. Jag vill inte börja, men jag tänkte bara på något i det ögonblicket. Vem vet hur det fungerar, tänkte jag helt plötsligt (sa jag det här förut, va?) och satte snabbt in choken igen. Och se, med några rökmoln säger dieseln omedelbart till och går genast smidigt och slutar genast att röka. Återigen får man genast intrycket av en snyggt monterad maskin som dessutom var rätt konstruerad. Motorn går smidigt utan det minsta bakgrundsljud. Under idrifttagningsprocessen hittade jag även en fotspak som tittar ut ur huset på den sida som är mittemot utblåset i botten av välten. En mycket robust bit platt stål i en växelgrind och vi hade det redan, om du vet hur det fungerar får du veta det, hjulbroms, bra! Efter några minuter belastade jag enheten och en 2KW cirkelsåg gick perfekt.Dieseln var Det spelade ingen roll om sågen gick eller inte, den gick bara envist utan att motorns ton ändrades Sammanfattning: Mekaniskt har jag intrycket att enheten byggdes av folk som vet hur man ska göra. bygga riktigt bra maskiner. Den som är bekant med sådana maskiner kommer säkert att ha kul, grejen verkar verkligen robust och är byggd på ett sådant sätt att man verkligen kan använda den.Men har man ingen erfarenhet av den och inte har en mekanisk bakgrund så ska man tänka om det noggrant. Och jag skrev faktiskt detta så att leverantören verkligen kan revidera dokumentationen så att den gör rättvisa åt hans produkt. Uppdatering: Den ligger på Ahr från och med idag
Genom vår stora expertis och målsättningen att erbjuda toppkvalitet samtidigt som du sparar pengar utvecklar vi våra egna, starka märken med hållbar design, ”Made in Germany”. Med fler än 1.000.000 nöjda kunder jobbar vi hela tiden på nya sätt att kunna uppfylla våra kunders individuella önskningar och krav.