Reklamation

Reklamation & returer

Hur returnerar jag en artikel?

Du kan returnera de beställda varorna till oss inom 30 dagar efter mottagandet. I vårt returcenter kan du få hjälp att skicka tillbaka varorna snabbt och enkelt.

>> Returcenter <<

1. Packa varan och skapa en returetikett i returcentret

Packa varan i emballaget och använd etiketten som du skapade i returcentret. Detta säkerställer att returen är gratis för dig och att den skickas till rätt mottagare.

2. Skicka returen

Beroende på fraktmetod kan du antingen lämna paketet hos lämplig fraktleverantör, eller så kan du få det upphämtat direkt från din leveransadress. Du hittar den nödvändiga informationen kring detta i returcentret.

3. Få din återbetalning

Vi kommer att kontakta dig så snart vi har mottagit och kontrollerat returen. Återbetalningen utfärdas sedan inom några dagar med den betalningsmetod som användes vid köpet.

Hur kan jag komma i kontakt med er angående en reklamation?

Vi på expondo ställer mycket höga krav på kvalitet och hållbarhet när det gäller våra märken och produkter. Trots detta förekommer det ibland defekter och funktionsfel hos våra produkter, som vi självklart hjälper dig med. Kontakta vårt serviceteam via vår hotline eller vårt kontaktformulär, så hjälper våra proffsiga medarbetare dig direkt!

Fyll i serviceformuläret och bifoga det med paketet. Här kan du ladda ned serviceformuläret i pdf-format.

Leveransinformation:

  • Inom Sverige och Tyskland tillkommer inga fraktkostnader
  • Returer är gratis
  • Försändelsen skickas via DHL, GLS eller med transportören Krage beroende på storlek
  • Frakt via spedition (Krage) är vanligtvis från 40 kg i Tyskland och 40 kg för andra länder inom EU
  • Beställningar från svenska butiken sänds endast som standard till Tyskland och Sverige
  • Upphämtning av kunden är inte möjligt för logistiska skäl
  • Expressleverans och önskat datum för transport och leverans till postlåda är inte möjligt